28 Eylül 2011 Çarşamba

Baba İstanbul'da sanat diye bienale gidiyorlar. Ben de gittim lakin hiç bir şey anlamadım.




Kendimi ispatlamaktan henüz vazgeçtim
Ellerim ıslak, saçlarım terli
Tırnaklarım kırık…
Tüm dünya el birliği etmişçesine bana karşı duruyor
Henüz terk ettim bir cinayeti oysa ki ben
Silahım kayıp, dizlerim kabuk
Gözlerim kısık…
Bir rüyayı hiç uyumadan görmüşüm gibi
Ki bu rüyanın tüm mantığına çelişki yaratır
Suratım kireç, dilim düğüm
Kalbimin pusulası bozuk…
Oysa o kadar çok seviyorum ki;
İstiyorum ona olan düşkünlüğüm çarşı pazar dillendirilsin
Baba çok okuyan da adam olamıyormuş bunu bu gün öğrendim
Baksana koca koca hakim amcalar ne buyurmuş:
Herkes tecavüzcüsüyle evlendirilsin

Baba ben çocukken bilhassa sorular sorardım sana
Bilmediğimden değil sırf sen konuş isterdim
Şimdi kime ne sorsam cevabı kendim veriyorum
Cevabını alamadığın sorular çoğalıyor baba
Artık parmak uçları sigara kokan kimse yok beni uyutsun
Biliyorsun okul bitti haftaya iş başlıyor
Ben hala durmadan bir şeylere kırılıyorum.
Huyum kurusun.

Ahmet Kaya ağlayamaz bilirim yüzünü döker gider
Baba ben o kadar çok ağlıyorum ki
Korkuyorum görsen oğlundan utanırsın
Sen sırf baba olduğun için ağlamıyorsun hiç
Çünkü her baba gibi ağlarsan
Oğlundan utanırsın

Baba tut elimi karşıdan karşıya geçelim
Ona güvenmiyorum hiç; elimi bırakabilir
Mesela kavga etsem girmez bile belki
Halbuki sen girersin eminim.
Baba gel seninle kozalak toplayalım mangal yakmak için
Baba benim köftelerim çok pişmiş olsun
Annem söyledi telefonda üşütmüşsün
Babacım çok geçmiş olsun

Baba şemsin gözünden yaş
Senin sakalından bal damlıyor
Kırmızı bir tayımız olsa adını Zafer koyardık
Ve inan bana konu sensen Şems bile çuval dolusu boş laf
Baba onun dolgun dudaklarına da itikatim yok
Şekilli kalçalarına da
Allaha’a da imanım az
Baba ne olursun al şu kağıt kalemi ve bana
Allah’tan daha anlamlı bir kelime yaz

Baba senin haberin yok ama hayatımız çok zor bizim
Yeteri kadar paramız yok,
Sağlığımız da bok gibi
İki kişi gibi konuşuyorum çünkü biliyorsun Tuba var
Onunda kötü gidiyor her şeyi
Bacağı hemencecik kırılıverdi inanabiliyor musun?
Babası ile de arası kötü. Tuba çok üzülüyor
Baba sevgilime de baba olur musun?

Baba sizi çok özledim
Annemi kardeşimi ve geri kalan herkesi
Her şey kötü gidiyor dedim ama iyi giden şeyler de var
Tuba’nın diz kapakları mesela
Cümle sonuna konmuş nokta kadar küçükler
Ve pamuk şeker kadar tatlı
Sıyırıyor eteğini baldırana kadar
Aklım beşik gibi sallanıyor, gerisi hiç mühim değil
Hem ben herkesten çok sana güveniyorum
Biliyorum kızacaksın bana ama Şemse yazdığı şiirleri okuduğumdan beri
Mevlana’nın gay olduğundan şüpheleniyorum.

Baba her an evlenebilirim.
Tetikte kal.
Sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder