1 Mayıs 2011 Pazar

ARABESK BİR ŞİİR: AYRILMAYALIM

                                                                                                     tuba'ya

aslında hiç bir şey düşündüğün gibi değil sevgilim
allah yok ben varım mesela
ve seni sevmemin benimle hiç bir ilgisi yok
her şey nasıl basit aslında
bu gün kırmızlı başlıklı kızı yemeyecek kurt mesela
çünkü karnı tok
karnı tok hepimizin masala

savaşlar da insalar ölüyor sevgilim
kırılan kemiklerin kaynaması çok sıradan
bir kız var aşık oldum ölüm gibi beyaz alnı.
senden bahsediyorum bir üsteki mısrada

tarih kitabını senin olduğun çağda katlıyorum
fatih sultan mehmet in yüzü düşüyor
atatürk bile üzgün
ilk çağ ayaklanmış,
fransa da insanlar pasta yiyor
aklım çok karıştı sevgilim sen hiç isa yı görmüşmüydün
meryemden kutsal varlığın çünkü
laf aramızda bunu tüm kilise biliyor

bir vazo gibi dağılıyor sesin gözlerimde
kulaklarımdan yaşlar süzülüyor
bir şehri terketmekten ziyade kenti
yakasım var
ayakkabım vuruyor ayağımı, gömleğimin
yakası dar
bir ev beliriyor önümde
içinde sen bulaşık yıkıyorsun
çatısı kar
dışarı çıkıp kardan adam yapıyoruz
panikleme sevgilim üşümez oğlumuz
oğlumuzun da kardan adamında
atkısı var

savaşlar bitiyor sevgilim
coğrafya kitapları dünyanın en derin gölü olarak
bana baktığın gözünden bahsediyor
kasıkların ekvatordan sıcak
dudakların yer küreye
en yakın noktamız
o kadar sinirlisin ki bazen çatlayacaksın diyorum
ne olur sevgilim deprem olursa
hepimiz çok korkarız

ayrılmayalım.

1 yorum: