31 Mayıs 2011 Salı

neler oluyor beynimde

- oturalım mı şuraya?
Göz ucuyla deniz kenarına konuşlanmış, üç masa altı sandalyeyle; ikibinli yılların modern konseptli kafelerine kafa tutan bir çay bahçesini gösterdi çocuk.
- olur
dedi kız.
...
- iki çay alalım.
modern kafelerin conversli ve şekilli saçlı garsonlarına inat kumaş pantolonu ve şaraptan sararmış bıyıkları ile " hemen getiriyorum" diyen adamın arkasından baktı bir süre çocuk.
- adı suphidir kesin.
- tanıyomusun
- hayır ama iddiaya girerim suphidir.
...
-niye geldiik buraya
kızın sesinden neden burda olduğunu anlamadığı hemencecik anlaşılıyordu. sesinde hayal kırıklığı vardı. sesinde pişmanlık vardı.
-bilmiyorum bende. neden buralara geldik. neden buralara geldi herşey.
sesinde vazgeçmişlikten eser yoktu çocuğun. sesinde öksürük vardı ama. ince ince ketum bir öksürük.
- sigarayı bırak diyorum sana. ama kim dinler beni değil mi.
- boş ver sigarayı. hem inan bana bu içtiğim son sigaram
- eminim öyledir. kaçıncı son sigaran bu.
- özlemişim seni. ne zamandır görmüyordum ya unutmuşum yüzünü. sahi ne kadar oldu.
- saçmalama sinan. 15 gün oldu altı üstü.
- 15 gün mü? ben ise 21.600 dakika oldu diye hesaplamıştım.
- takıntılısın sen. hatta delisin. zaten bu yüzden olamadık biz. ben senin gibi değilim sinan. senin ki... bu aşk değil. hastasın sen. korkutuyorsun beni
- korkucak bir şey yok sevgilim. insan aşktan korkar mı?
- korkar tabi allahın belası. sürekli göz hapsinde tutuyorsun beni. her hareketimi deli gibi inceliyorsun. aşkmış. sokayım böyle aşka. artık kendine gel. aşk falan. bunlar romanlarda oluyor sinan. hayatta gerçek olan ise anlaşmak ve sevgidir. seni hep sevdim ben. evet aşık olmadım doğru ama sevdim. bu sana yetmedi.
- kaç gündür aç olduğunu bilmeyen bir adamı çeyrek ekmek ile kandırmak mı? yetmez tabi.
- offf. başladın yine. böyle afilli cümlelerle parlatmaya çalışıyorsun her şeyi. olmuyor sinan. ben senin istediklerini veremem. işim gücüm sen olamazsın. ilişki bu işte. her gün saatlerce vakit ayıramayız birbirimize. ama bu kötü bir şey değil. seni sevmemek ile alakası yok. hem senin istediğin, nasıl diyim bu yaşlarda olacak şey değil. onları yaşadık geçti. o takıntılı saplantılı aşkların vakti eskide kaldı. oysa anlasaydın bunu mutlu olabilirdik.
- ama ben sana aşıktım. aşığım da. aşık da kalacağım.
- peki kal sen.
- deme öyle. bu öyle bir şey değil hem. elimde değil anlasana. geçmişte seviştiğin herkes sanki benim içime boşalıyor.güldüğün ne kadar şey varsa hepsinden nefret ediyorum.
-delisin işte.
-sana bir hediye aldım.
- ne hediyesi sinan. yapma. zorlaştırma her şeyi. bitmişse bitmiştir işte. neden böyle yapıyorsun.
- son bir kez sevişelim mi? şurda bildiğim bir tuvalet var. kimse gelmez.
-oha artık. bu mu aşk. sapıksın sen. aşk bu mu yani. dediğin şeylere inanmıyorum.bir sigarada bana ver şurdan. sinan iyimisin. sabah sabah yine kafan güzel değil mi? sen bildiğin bağımlısın sinan. bu senin karakterin. kadınlara uyuşturuculara futbola... farketmiyor neye olduğu yeter ki bağımlı ol. ver bir sigara hadi. çıldıracam ya.
-lütfen.
-saçmalama sinan. ne sevişmesi. bir de öyle bir tuvalette. hastamısın sen.
-peki. o zaman son bir kez seni  seviyorum de. ya da aşığım de . sana aşığım de bana son bir kez.
-sinan. hayatım. yapma böyle korkutuyorsun beni bak. deli deli bakıyorsun yine. ayrıldık diye sevmiyor değilim. tabi seviyorum o kadar şey yaşadık biz. ama anla işte olmuyor.
-tamam olmasın. ama şunu bilmeni istiyorum. olabilirdi.

hafif bir hareketle çayından son bir yudum alıyor çocuk. sigarasnı söndürüp elini hediyeyi çıkarmak için cebine götürüyor.
-aslı keşke son bir kez sevişseydik.

dan.
cebinden çıkardığı bir altı patları şakaklarına götürüp kül tablasına sigara basar gibi bastı tetiğe. beynini parçalayan kurşun kafatasından çıkıp yanlarındaki ağaca saplandı.

4 ay sonra kız başkası ile sevişti ilk kez.
7 ay sonra annesi intihar etti sinanın.
2 yıl sonra aslı evlendi.
3 yıl sonra kanserden öldü sinanın babası.
4 yıl sonra kalbini böcekler yedi sinanın. tam o gün çocuğu oldu aslının.

5 yıl sonra çay bahçesi kapanıp yerine starbucks açtılar. ağacı kestiler. suphi çay bahçesi için verilen para ile tekel açtı.

görmelisiniz aslı nasıl mutluydu. aşık olmuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder